בשנים האחרונות, חלו תמורות במיסוי שוק ההון, נושאים כגון תיקון 3, תיקון 190 , מס עיזבון על ניירות ערך אמריקאים והאפשרות לנהל קרנות השתלמות וגמל דרך IRA (חשבון פרישה אישי) מאפשרת למשקיע בשוק ההון לתכנן את השקעתו באופן שמשתמש במקלטי מס חוקיים באופן הטוב ביותר עבורו.

לדוגמא: לקוח שיש בידו תיק השקעות בבנק וכן קרן השתלמות יכול על ידי ניהול קרן ההשתלמות בצורה של IRA (חשבון פרישה אישי) לדחות את תשלומי המס וכן להפחית באופן משמעותי את שיעור המס על השקעתו בחשבון הבנק. תכנון זה דורש התייחסות של מנהל השקעות שגם בקיא מאוד בכל הנוגע לחוקי המיסוי בישראל לבצע תכנון זה בתכנון ההשקעה וכן בטיפול השוטף וכל זה תוך הסתכלות הוליסטית על כלל השקעות הלקוח והתאמת מדיניות ההשקעה למטרות וליעדי ההשקעה של הלקוח , גילו ומאפייניו השונים בינהן תכנון המס הרלוונטי ללקוח.

דחיית מס:

בקופת גמל בניהול אישי בהורייזן, נהנים מפטור מלא ממס על רווחי הון. כשמתרחשת חלוקת רווחי חברה לבעלי המניות-דיבידנד, כשמקבלים ריבית על איגרת חוב ("קופון") או מוכרים נייר ערך ברווח, הם אינם משלמים מס רווחי הון, מה שמגדיל את פוטנציאל התשואה של הלקוחות.

לדחיית המס למועד משיכת קופת הגמל יש השפעה דרמטית על התשואה המצטברת בקופה (ריבית דריבית).

למה לשלם 25% מס רווחי הון כשאפשר לא לשלם מס בכלל?

באמצעות תיקון 190 וניהולו ב-IRA, ניתן מס בשיעור של 15% בלבד מהרווח הנומינלי על הרווחים שנצברו בחשבון (לעומת 25% מס מהרווח הנומינלי בכל השקעה בניהול רגיל, אטרקטיבי מאוד בייחוד כאשר האינפלציה כיום נמוכה מאוד).

ואם הלקוח לא רוצה לשלם מס בכלל? החוסך יכול בכל שלב לאחר גיל 60 למשוך את הכסף פטור ממס כקצבה.

גם הורשת הכסף והעברתו לדור הבא דרך קופת גמל משתלמת הרבה יותר, אם החוסך הלך לעולמו לפני גיל 75, יורשיו ייהנו מהכסף הנצבר בפטור מלא ממס.

אם היורש הלך לעולמו לאחר גיל 75 היורשים יכולים למשוך את הכסף במס של 15% נומינלי או להעביר את הכסף לפנסיה שלהם ואז היורשים "נכנסים לנעליו" של החוסך ונהנים מזכויותיו.

מס עיזבון ניירות ערך אמריקאים – לקוחות אשר בחשבונם ניירות ערך זרים עלולים לשלם 35% מס עיזבון על הניירות הללו שילקחו מחשבונות הבנק שלהם עם פטירתם. חידוש זה הינו מוכר לרבים שכן תוקפו לא רב, אם תכנון נכון ניתן להתגבר על כך.

תכנון מס באמצעות IRA?

מאחר וה-IRA מותאם אישית ללקוח ניתן בהסתכלות הוליסטית על כלל ההשקעות של הלקוח לבצע סינרגיה בין ההשקעה הפיננסית שמבוצעות בחשבונות בעלי שיעור מס מלא לחשבונות בעלי שיעור מס מופחת כגון תיקון 190 ב-IRA וחשבונות פטורים ממס כגון גמל והשתלמות IRA.

האם אתה זכאים להטבות מס בתיק השקעות?

  • אם יש ברשותכם קרן השתלמות?
  • קופת גמל?
  • או שאתם לקראת גיל 60 שווה לכם להיפגש עם המומחים שלנו לקבלת יעוץ ראשוני ללא עלות.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים >>>