לאחר שמדדי המניות בארה"ב יצרו שיאים חדשים, והיה נראה שמגמת הדשדוש עם תנודתיות גבוהה בשוק האמריקאי הגיעה לסיומה, השווקים תיקנו בחדות למטה בתגובה למכסים החדשים שהטיל טראמפ על הסינים. בעוד האיום על מכסים חדשים ממשיך להשפיע, הקטר של הכלכלה האמריקאית ממשיך לייצר שיאים חדשים בפרמטרים הכלכליים העיקריים: התוצר הלאומי הגולמי (GDP) מעל הציפיות, ומדד אמון הצרכנים לא רחוק מהשיא, ועם אינפלציה נמוכה והורדות ריבית צפויה בארה"ב, העליות בשווקים זה עניין של זמן.

שיעורי התוצר הלאומי בשיא:

ניתן להמחיש זאת דרך מניות הטכנולוגיה הגדולות גוגל ואפל שפרסמו תוצאות שיא ובעקבותיהן המניות שלהן זינקו. עם זאת, מלחמת הסחר הביאה לתיקון גם במניות של אותן חברות למרות שלגוגל אין עסקים עם סין. לאחר שהשוק יירגע ויכיל את מלחמת הסחר עם סין, השוק יחזור להתמקד בנתונים הכלכליים והכוח של החברות האמריקאיות, יחד עם השפעת הריבית הנמוכה ותשואות האג"ח שירדו לשפל כל הזמנים, יחזירו את השווקים לעליה ולייצר ריצת שיא בשנה הקרובה.

הסיכון של "לצאת" החוצה למזומן הפך כיום לסיכון משמעותי של כספי המשקיעים לתשואות חסר. כאשר תשואות אג"ח הממשלתיות אפסיות והשווקים עלולים, כפי שראינו בתחילת 2019, למחוק ירידות ולזנק בחדות בהיעדר אלטרנטיבה לכסף. התוצאות החיוביות של החברות בארה"ב ממשיכות למשוך למעלה את המדדים לכן, השוק "שוכח" את מלחמת הסחר ובוחר להסתכל על הנתונים והמציאות הכלכלית שאכן מלחמת הסחר השפיע עליה באופן מסוים. עם זאת, הכלכלה האמריקאית עדיין מציגה צמיחה ונתונים חזקים ולכן בסופו של דבר מדדי השוק צפויים לחזור לעלות והפריצה למעלה כנראה תבוא באופן מהיר וחד יותר ממה שהתרגלנו בעבר כפי שראינו בתחילת השנה.
האג"ח הקונצרני ובמיוחד אגרות החוב השקליות צפויות להמשיך לעלות ואף בקצב חד יותר עקב היפוך הצפי מעליות ריבית להורדת ריבית. בעקבות כך, אגרות החוב של החברות (קונצרניות), וספציפית האגרות של החברות הקטנות שנסחרות בתשואות גבוהות משמעותית מהממשלתיות, צפויות לעלות בצודה חדשה בהמשך השנה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.