הורייזן מנהלת תיקי IRA כבר משנת 2012. היקפי הכספים המנוהלים בתיקי IRA עולה על מיליארד שקל, וכך בנתה החברה מומחיות בעולמות הגמל והפנסיה. בחברה יש מומחי פרישה שמסייעים בכל הנוגע לכספי פיצויים ותגמולים ומסייעים לחוסכים באלוקציה אופטימלית ותכנון נכון. הייחודיות בטיפול של הורייזן היא בכל היבטי המיסוי והפרישה, שעל פי מתבצע תכנון ההשקעות.

הסיבה העיקרית להעביר את תיקי הגמל והפנסיה ל-IRA נובעת מהאכזבה הגדולה של המשקיעים, מהתשואות של בתי ההשקעות.

הגופים המוסדיים מנהלים תיקי אג"ח גדולים מאוד ולא מצליחים להעניק לחוסכים תשואות גבוהות לאורך זמן. הנה הצגנו את התשואות שלהם במהלך 3 ו-5 השנים האחרונות.

כדי לנהל את כספי החוסכים והמשקיעים בגמל והשתלמות בצורה יעילה יותר, משרד האוצר החליט לאפשר לפני מספר שנים את מסלול IRA. כלומר קופות גמל בניהול אישי. הציבור הצביע ברגליים ובוחר בתיקי אסטרטגיות דינמיים שיכולים להתמודד בצורה נכונה יותר של שוק יקר כשהמטרה היא להשיג תשואות טובות יותר מאלה של הגופים המוסדיים.

למה אנחנו צריכים בכלל IRA?

  • שיפור משמעותי של התשואות לאורך זמן.
  • התאמת ספציפית ופרטנית לצרכים האישיים של החוסך.
  • הפחתת תנודתיות – למשל להקטין חשיפה לשוק המניות.

כפי שהצגנו הגופים המוסדיים מנהלים את הכספים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות דרך מסלולים המותאמים לחתכים באוכלוסיה, למשל גילי 50 פלוס, מסלול כללי או מסלול מניות. אותם מסלולים יכולים להיות טובים לרבים, אך פחות טובים למי שרוצה לבחור באופן ספציפי את הנכסים וסוגי הנכסים שיהיו בקופת הגמל שלו.

קופת גמל בניהול אישי, תאפשר לכם, בכל שלב של חייכם, לבחור את סוגי הנכסים הספציפיים שיהיו בתיק שלכם, ללא אירועי מס. כלומר, תוכלו להחליט האם ברצונכם לשלב למשל איגרות חוב ממשלתיות כי הן מהוות הזדמנות, או בתקופה מסוימת אתם רוצים להיצמד יותר למדדי מניות מסוימים. אתם מרוויחים גמישות מקסימלית ויכולים לבחור גם באפשרות של ניהול הכספים על ידי מנהל השקעות, למשל מנהל השקעות של הורייזן.