לפני יותר מעשור כשהקים איתי ליפקוביץ' את הורייזן, הוא בחר לייצר משהו שונה בנוף הקיים של בתי ההשקעות. בתור מי שבא מתפקיד בכיר במחלקה כלכלית במשרד רואי חשבון מוביל, הוא ידע כבר ב-2009, שהזדמנויות רבות לא מנוצלות על ידי בתי ההשקעות המנהלים כספים בהיקפי ענק ואין להם את היכולת לבחור בתיקי ההשקעות את הנכסים הטובים ביותר.

המומחיות שלנו בניהול השקעות: תיקים סולידיים דינמיים

הייחודיות והבידול של הורייזן, הם בניהול תיק השקעות סולידי באיגרות חוב. כיום בית ההשקעות נחשב לגוף המוביל בישראל בתחום. תוכלו להגיע למסקנה הזאת בעצמכם, באמצעות השוואה פשוטה באתרים הפיננסים השונים, אשר תחשוף בפניכם את הביצועים המצוינים של קרנות הנאמנות שלנו.

ההצלחה של הורייזן לא נעלמה גם מעינייה של העיתונות הכלכלית בישראל, אשר ערכה כתבות רבות עלינו, שחשפו את התשואות האטרקטיביות ושיטת ההשקעה הייחודית שפיתחנו.

תיקי השקעות המבוססים על אג"ח הופכים למצרך מבוקש ונדרש עם העלייה בתוחלת החיים בישראל ובעולם.

הגמישות הגבוהה של הורייזן בניהול תיקי אג"ח מאפשרת לנו כבית השקעות בוטיק לרכוש איגרות חוב שאותרו כהזדמנות השקעה ולעתים נסחרות בגלל כשלי שוק במחירים נמוכים, אך הן מהוות הזדמנות השקעה משמעותית.

השיטה היא לייצר רווחי הון לאורך השנים ואז להחליף אותם באיגרות חוב אחרות של חברות המציעות הזדמנויות. בדרך הזאת התיקים מצליחים להניב תשואות גבוהות משמעותית, בהשוואה למדדי האג"ח המקובלים.

תיקי האג"ח שאנחנו בונים, הם בעלי התאמה ייחודית לצרכי הלקוחות. בהורייזן אנחנו יודעים להתאים את תיקי איגרות החוב, לצרכים הצפויים של מחזיקי האיגרות, בהתאם למסלולי החיים של הלקוחות והתאמתו למועדי הפדיון של איגרות החוב שנרכשות. למשל, במידה והלקוח צפוי לחתן את בנו בשנתיים הקרובות ולסייע לו ברכישת דירת מגורים, ולצורך כך הוא זקוק למאות אלפי שקלים, נוכל לרכוש איגרות חוב שמועד הפירעון שלהן יהיה בסכומים האלה לקראת המועדים המתוכננים כדי שהכספים יהיו נזילים במועד המתוכנן. בתיק איגרות חוב זה יתרון חשוב, בניגוד להשקעה במניות שלא מאפשרת לדעת מה יעלה בגורל.

יתרון נוסף של הורייזן הוא בתיקי אסטרטגיות. שיטת השקעות שתהיה טובה באופנה מסוימת בשוק, פחות מתאימה כשהעונה משתנה. למשל במכפילים גבוהים במניות טכנולוגיה, נבחר במניות ערך כשאליהם יעבור השוק בהמשך. בין לקוחות ניהול התיקים שלנו, אפשר למנות יזמי הייטק מובילים שרשמו אקזיטים גדולים והם מעוניינים להגדיל את ההון שלהם בצורה עקבית.

החזון היה ונשאר ניהול בוטיק שמקבל החלטות השקעה תוך אנליזה יסודית ומדוקדקת מאז הענף שינה את פניו ובתי השקעות גדולים ורבים התמזגו. עוד ועוד לקוחות בחרו בהורייזן לניהול תיק ההשקעות שלהם, בגלל יחס אישי וההתמדה בייצור תשואות לאורך זמן.

בשיטה שלנו נבחרות מניות ממגוון סקטורים, כולל מניות טכנולוגיה שיש להן פוטנציאל צמיחה ורווחים גבוה. הידע והשימוש באנשי תוכנה ואלגוריתם מאפשר לנו לסנן בשיטות מתקדמות את החברות המייצרות מומנטום. אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו ליהנות מההזדמנויות הגדולות שמביאה המהפכה הטכנולוגית הרביעית.

מקסום התשואות שלנו בשוק המניות, מגיע הודות לשיטה מיוחדת שבה עורכת החברה אנליזות למניות בהתבסס על בינה מלאכותית. בצוות של הורייזן שלושה מתכנתים שפיתחו מודל בינה מודל השקעות על בסיס בינה מלאכותית.

בניגוד לבתי השקעות אחרים, שבמקרים רבים למשל כפופים לאחזקות מסוימות, או שאינם יכולים להוציא פקודות קנייה מסוימות בגלל ההשפעה שלהן על השוק, להורייזן יש חופש פעולה מלא בשוקי ההון, בכל הפוזיציות שלה. כך שפעולות המסחר שלנו לא משפיעות על מחירי ניירות הערך בישראל ובטח שלא על המחירים בשוקי חו"ל. אלה מאפשרים לנו לבחור כל נייר ערך ללקוחות בפינצטה. בניהול תיקי ההשקעות שלנו ללקוחות, אנחנו נשתתף אך ורק בהנפקות מתאימות ורק לאחר שניתחנו היטב את ההזדמנויות.

המדיניות שלנו בניהול תיק איגרות חוב היא ביצוע השקעות המגלמות הזדמנות, במטרה לייצר רווח הון משמעותי. לאחר שהתשואה לפדיון יורדת ורווח ההון נוצר, אנחנו מממשים את אותן איגרות חוב ורוכשים מחדש איגרות חוב אחרות המציעות דיסקאונט.

גופים מוסדיים גדולים, משפיעים בחלק מהפעולות שלהם על שוק ההון ומחירי הנכסים, בהורייזן אנחנו חופשיים יותר וכל אלה מתבטאים בתשואות טובות יותר.